Borsamız Tarihçesi
Kotasyon Listesi
KVKK İlişkin Aydınlatma Metni
KVKK Başvuru Formu
Gerçek Kişilerin Kaydı
Tüzel Kişilerin Kaydı
Numune Alımı
Satış Öncesi Analizler
Satış Salonu
Beyaz Sert
Beyaz Yarı Sert
Diğer Beyaz Buğdaylar
Kırmızı Sert
Kırmızı Yarı Sert
Diğer Kırmızı Buğdaylar
Anadolu Durum
Diğer Anadolu Durum
Kamu Hizmetleri Standartları
Tescil ve Kontrol Servisi
Muamelat Servisi
Laboratuvarlar
Satış Salonu İşlemleri
Türkiye'den İşbirliği Teklifleri
Dünyadan İşbirliği Teklifleri
İhaleler
Ülke Duyuruları
Yerli Malı Belgesi
Üye Aidat ve Tescil Tarifesi
Hububat Analiz Laboratuvarı Ücret Tarifesi
Toprak-Bitki Analiz Laboratuvarı Ücret Tarifesi
Tescil Süresi Hesaplama
Fatura ve HMS Tabloları
Tevkifat Tablosu
Tescil Talep Formu
2009-2013 Borsamız Faaliyetleri
2011 Faaliyet Raporu
2012 Faaliyet Raporu
2013 Faaliyet Raporu
2014 Faaliyet Raporu
2015 Faaliyet Raporu
2016 Faaliyet Raporu
2017 Faaliyet Raporu
2018 Faaliyet Raporu
2013-2016 Stratejik Plan
2018-2021 Stratejik Plan
2019 Faaliyet Raporu
2020 Faaliyet Raporu
2021 Faaliyet Raporu
2022/1 Üç Aylık Bülten
2022/2 Üç Aylık Bülten
|
ELÜS Piyasa Verileri (15 DK GECİKMELİ)
|
|
|
TMO 2015 dönemi hububat (buğday, arpa, çavdar, tritikale ve yulaf) alımlarını geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi randevulu olarak yapacaktır.
Randevulu alım ile ilgili usul ve esaslar aşağıda belirtilmiştir.
1. Randevular internet üzerinden www.tmo.gov.tr veya randevu.tmo.gov.tr adreslerinden alınabileceği gibi yine internet sitesi üzerinden şube müdürlükleri ile ajans amirliklerinden de alınabilecektir.
2. Randevu alma işlemi, gerçek kişiler için T.C. kimlik numarası; tüzel kişiler için vergi numarası ile yapılacaktır.
3. Üreticilere, Çiftçi Kayıt Sistemi’nde (ÇKS) kayıtlı ürün miktarı kadar randevu verilecek ve sistem ÇKS bilgilerini otomatik olarak sorgulayacaktır.
4. Üreticiler, randevu almadan önce İl/İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüklerinden ÇKS bilgilerini güncelleyeceklerdir.
5. Üreticiler randevu almak istediklerinde “Kuruma Vereceğiniz Ürün” hanesinde sadece seçtikleri ürünün ÇKS bilgilerini göreceklerdir. (Örneğin; buğday ürünü seçildi ise sadece buğdaya ait ÇKS bilgileri, arpa ürünü seçili ise sadece arpaya ait ÇKS bilgileri gelecektir.)
6. Randevular, alımlara (taahhütnameli, peşin, emanet) başlama talimatını müteakip alınabilecektir.
7. İşyerinin günlük maksimum alım kapasitesi göz önünde bulundurularak günlük randevu limiti Şube Müdürü tarafından belirlenecektir. Kapasitenin belli miktarı üreticilere, belli bir miktarı ise ÇKS Belgesi olmayanlara tahsis edilecektir.
8. Randevu alma aşamasında, ÇKS’de tanımlı bulunan ilçeye göre ürünün teslim edilebileceği işyerleri otomatik olarak ekranda görülecektir.
9. Üreticiler, asgari 5 ton; tüzel kişiler asgari 10 ton için randevu alabileceklerdir. Ancak üreticiler, ÇKS’de kayıtlı toplam üretim miktarı 5 tonun üzerinde ve son randevu için kalan miktar 5 tondan düşük ise bir kez randevu alabilecektir.
(Örneğin; ÇKS bilgisi 14 ton olan bir üretici 6 ton + 6 ton olmak üzere 2 randevu alacak, kalan 2 ton hakkı için sadece bir defaya mahsus olmak üzere 2 tonluk randevu alabilecektir. 1 ton + 1 ton olarak randevu verilmeyecektir.)
10. ÇKS’de kayıtlı üretim miktarı 5 tonun altındaki üreticilere bir kez randevu verilecektir.
11. Üreticiler, ÇKS’de bulunan kayıtlı üretim yerine göre ürününü verebileceği her bir işyeri ve ürün için gün içerisinde randevu alabileceklerdir.
12. Tüm işyerlerinde günlük randevu listeleri alınacak ve herkesin göreceği bir noktaya asılacaktır.
13. Randevu alarak ürünlerini teslim etmek isteyenlerin randevu tarihinde en geç saat 14.00’ekadar randevu aldıkları işyerinde hazır bulunmaları gerekmektedir. Bu husus işyerlerince randevu alan kişilere duyurulacaktır.
14. Randevu alma işlemlerinde “Kuruma Vereceğiniz Ürün” bölümünde, ekmeklik ve makarnalık buğday ayrımı bulunmadığından sadece buğday randevusu verilecektir.
15. Borsalar üzerinden alım yapan işyerlerinde, ürün sahipleri emanete bırakacakları ürünleri randevu alarak doğrudan işyerine götüreceklerdir.
16. Üreticiler ÇKS’deki miktar kadar emanet randevusu alabileceklerdir.
17. Borsalarda alım yapan işyerlerinde, 2015 yılı alımlarında üreticiler, ürünlerini hem borsalar üzerinden hem de doğrudan işyerlerine gelerek TMO’ya satabileceklerdir. Bu kapsamda; doğrudan işyerimize gelerek ürünlerini satmak veya emanete bırakmak isteyen üreticilerden yapılacak alımlar randevulu olarak yapılacaktır.
Borsa üzerinden alım yapılan işyerleri için günlük alım kapasitesi, borsa üzerinden ve doğrudan işyerine gelecek alım miktarı göz önüne alınarak belirlenecektir.
Randevusu olmayan ancak TMO’ya borsada ürün satmış olan üreticiler, randevusu olanların ürünleri alındıktan sonra, ürünlerini işyerinde randevu alarak sıraya geçmek suretiyle teslim edebileceklerdir. Aynı gün boş kapasite olmaması durumunda ise ertesi gün veya günlerde verebileceklerdir.
Alımlarda, randevulu olarak doğrudan işyerlerimize gelen üreticilere öncelik tanınacaktır.
18. Polatlı, Ahiboz ve Lüleburgaz işyerlerinde alımlar TMO-TOBB LİDAŞ üzerinden yapılacak olup randevu uygulanmayacaktır. Ancak söz konusu lisanslı depoların dolmasını müteakip işyerinde yapılacak alımlarda randevu uygulanacaktır.
19. ÇKS’si olmayan kesimler, her bir işyeri için günlük en fazla 250 ton emanet randevusu alabileceklerdir.
20. ÇKS’si olmayan kesimler, TMO işyerlerine randevu miktarının en az %80’ini teslim etmek zorundadırlar. Teslim edilen ürün miktarının alınan randevu miktarının %80’inden az olması ve bu durumun 4 kez tekrarlanması hâlinde, o kişinin(şirket, tüccar vb.)randevu alması engellenecek ve ileri tarihler için aldığı randevular iptal edilecektir.
21. Emanet alımlar en son 31Ağustos 2015 tarihine kadar randevu ile yapılacaktır.
22. Geçici alım merkezlerinde emanet alım yapılmayacağından bu işyerleri için emanet randevusu verilmeyecektir.
23. Randevu alarak işyerlerine gelen ürün sahiplerinin ürününü herhangi bir nedenle TMO’ya vermekten vazgeçmesi veya analiz neticesinde ürününün reddedilmesi durumunda; üreticinin reddedilen ürün miktarı için tekrar randevu alabilmesi amacıyla düzenlenmiş olan ürün analiz fişinde TMO RED veya Üretici RED mutlaka yapılacaktır.
24. Randevular, randevu tarihinden bir gün önce saat 18.00’ekadar internet üzerinden veya işyerlerine müracaat edilerek iptal edilebilecektir. İşyerine yapılan başvurularda ise kimlik fotokopisi ve dilekçe alınacaktır.
25. Üreticiler almış oldukları randevularını iptal etmeden iki kez, tüccar ve şirketler ise bir kez gelmemeleri durumunda sistemden bir daha randevu alamayacak; daha sonraki tarihler için alınmış olan randevuları da iptal edilecektir. Bu husus, ikaz olarak randevu sayfasında yer almaktadır.
26. Pazar günleri alım yapılmayacağından pazar günleri için randevu verilmeyecektir.
27. Alınan randevular başka bir kişi için kullanılamayacaktır.
28. Randevular, herhangi bir süre sınırlaması olmadan istenilen tarih için alınabilecektir.
|
Üyelerimize ve üreticilerimize duyurulur. |